مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 05:102020-05-20پزشكي

کاوازاکی جهش یافته کروناویروس است؟


کاوازاکی سندروم شناخته شده قدیمی است که برخلاف باور عموم این بیماری به هیچ وجه فرم جهش یافته کروناویروس نیست.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری متخصص بیماری های عفونی گفت: کاوازاکی سندروم شناخته شده قدیمی است که برخلاف باور عموم این بیماری به هیچ وجه فرم جهش یافته کروناویروس نیست.

فریدون رحمانی سامانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بیماری کاوازاکی تمام سیستم های بدن را گرفتار می کند، اظهار کرد: علت این بیماری همچنان ناشناخته است اما عامل آن هر ویروسی مانند سرماخوردگی و عوامل ناشناخته دیگری می تواند باشد که این بیماری در واکنش به عفونت ویروسی اتفاق می افتد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه در این بیماری عروق بدن دچار التهاب شده و به خصوص در کودکان زیر 5 سال شایع است، افزود: علایم این بیماری جدی است که البته ارتباط مستقیمی با ویروس کرونا نداشته و همان طور که هر بیماری ویروسی دیگری می تواند شروع کننده سندروم کاوازاکی باشد، کرونا هم می تواند شروع کننده سندروم کاوازاکی شود و منحصرا کاوازاکی به دنبال کروناویروس اتفاق نمی افتد.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با اشاره به اینکه کاوازاکی سندروم شناخته شده و از قبل وجود داشته است، ادامه داد: برخلاف باور عموم این بیماری به هیچ وجه فرم جهش یافته کرونا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوازاکی جهش یافته کروناویروس است؟

کاوازاکی جهش یافته کروناویروس است؟