مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 06:102020-05-20اقتصادي

حذف چهار صفر از پول ملی توجیه اقتصادی ندارد


حذف چهار صفر از پول ملی هیچ توجیه اقتصادی ندارد و با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلاتی که در بحث کرونا وجود دارد، اجرایی کردن آن ضرورت ندارد.

- ایسنا/خوزستان یک اقتصاددان گفت: حذف چهار صفر از پول ملی هیچ توجیه اقتصادی ندارد و با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلاتی که در بحث کرونا وجود دارد، اجرایی کردن آن ضرورت ندارد.

مرتضی افقه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بحث حذف چهار صفر از پول ملی اظهار کرد: بیش از یک دهه است که بحث حذف صفر از پول ملی کشور مطرح است و به نظر می رسد اکنون مسئولان به این جمع بندی رسیده اند که نسبت به حذف چهار صفر از پول ملی اقدام کنند.

این کار در همه جوامعی که با تورم های بالا مواجه می شوند مرسوم است اما باید انجام آن نسبت به هزینه هایی که در بر دارد، ارزش داشته باشد.

وی افزود: ارزش این کار زمانی می تواند به هزینه های آن برتری داشته باشد که انجام آن با اقداماتی که همراه با کاهش تورم است، همراه باشد و تورم پیش از اجرای آن تثبیت شده باشد تا پس از حذف صفر از آن پول، مجددا شاهد اضافه شدن صفر به آن به دلیل افزایش نرخ تورم نباشیم.

شاهد تورم جهنده در کشور هستیم این اقتصاددان در خصوص وضعیت اقتصادی کشور پیش از حذف چهار صفر از پول ملی، تصریح کرد: در کشور نه تنها تورم کاهش پیدا نکرده و تثبیت نشده است بلکه در شرایطی قرار داریم ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف چهار صفر از پول ملی توجیه اقتصادی ندارد

حذف چهار صفر از پول ملی توجیه اقتصادی ندارد