مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 06:402020-05-20سياسي

بی اطلاعی لاریجانی درباره انتشار مذاکرات شورای نگهبان تعجب آور است


روابط عمومی شورای نگهبان در اطلاعیه ای نسبت به اظهارات رییس مجلس انتقاد و تاکید کرد: بی اطلاعی لاریجانی درباره انتشار مشروح مذاکرات شورای نگهبان تعجب آور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در پی اظهارات رییس محترم مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی دوشنبه شب (29 اردیبهشت ماه 1399)، روابط عمومی شورای نگهبان اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است: باسمه تعالی در پی اظهارات رییس محترم مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی دوشنبه شب 29 اردیبهشت ماه 1399 به استحضار ملت شریف ایران می رساند: 1.

همکاری و تعامل مجلس و شورای نگهبان در زمینه تدوین طرح اصلاح قانون انتخابات جزو نقاط درخشان عملکرد مجلس دهم بود لکن مدل پیشنهادی در طرح مذکور برای استانی شدن انتخابات و پیش بینی سهم ناچیز 15 درصدی برای شهرهای کوچک در انتخاب نمایندگان، خلاف اصول قانون اساسی و تضییع کننده حق مردم در شهرهای کوچک بود که حتی پیش از تصویب در صحن مجلس نیز به اطلاع رییس محترم مجلس و اعضای محترم کمیسیون مربوطه رسید لکن با تصویب نهایی، مدل پیشنهادی با ایراد شورا مواجه شد و تصویب بخش های ضروری دیگر طرح نیز عقیم ماند.

با این حال همانطور که قبلاً اعلام شده است شورای نگهبان با اصل تناسبی شدن انتخابات مخالفتی ندارد و آماده همکاری با مجلس محترم جهت تدوین ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی اطلاعی لاریجانی درباره انتشار مذاکرات شورای نگهبان تعجب آور است

بی اطلاعی لاریجانی درباره انتشار مذاکرات شورای نگهبان تعجب آور است