مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 08:372020-05-20بين الملل

پکن: سیاست های آمریکا به صلح و ثبات تنگه تایوان لطمه می زند


وزارت خارجه چین در واکنش به بیانیه تحریک آمیز وزیر خارجه آمریکا در حمایت از تایوان هشدار داد که اینگونه سیاست های آمریکا به صلح و ثبات در تنگه تایوان و روابط واشنگتن-پکن خدشه وارد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) ضمن انتقاد شدید از سیاست های واشنگتن در تحریک تایوان به جدایی از چین تأکید کرد که اینگونه سیاست های ایالات متحده به شدت به صلح و ثبات در روابط چین و آمریکا و همچنین صلح و ثبات تنگه تایوان خدشه وارد می کند.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری روسی اسپوتنیک ، اوایل امروز (چهارشنبه)، مایک پامپئو ، به خانم تسای اینگ ون برای دومین دور از ریاست جمهوری اش در تایوان تبریک گفته بود و علیرغم هشدارهای پی در پی پکن در خصوص دوری از هرگونه مداخله در امور داخلی تایوان، تأکید کرد که هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه متفق القول از تایوان حمایت می کنند.

پیش از این تسای امروز در مراسم تحلیف خود با پیشنهاد پکن درباره سیاست یک کشور، دو سیستم مخالفت کرد.

وزارت خارجه چین  با ابراز خشم،اظهارات پامپئو به تسای اینگ ون را محکوم کرد و گفت که این ارتباط در تناقض با وعده هایی است که آمریکا مطرح کرده بود و سیگنال های اشتباه برای نیروهای استقلال طلب تایوان ارسال می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: سیاست های آمریکا به صلح و ثبات تنگه تایوان لطمه می زند

پکن: سیاست های آمریکا به صلح و ثبات تنگه تایوان لطمه می زند