مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 10:302020-05-20اقتصادي

درخت های توتی که در راز و جرگلان با نبود برق خشک می شوند


راز و جرگلان یکی از شهرستان های مرزی خراسان شمالی است که پتانسیل بسیار قوی در تولید پیله های ابریشم دارد.

- ایسنا/خراسان شمالی راز و جرگلان یکی از شهرستان های مرزی خراسان شمالی است که پتانسیل بسیار قوی در تولید پیله های ابریشم دارد.

هر ساله بسیاری از خانواده های راز و جرگلان با فرا رسیدن فصل بهار اقدام به خرید جعبه های تخم نوغان و تولید پیله های ابریشم می کنند، بطوریکه این شهرستان رتبه نخست کشوری در میانگین تولید پیله ابریشم را دارد.

در سال های گذشته به علت اینکه پیله های ابریشم با قیمت مناسب از مردم خریداری نمی شد و تولید آن برای مردم مقرون به صرفه نبود، بسیاری از نوغانداران این شهرستان توتستان های خود را تبدیل به گندم زار کردند و یا تک درخت های خود را قطع کردند.

اما دوباره از چند سال گذشته صنعت نوغانداری در این شهرستان جان تازه گرفت، در نتیجه دوباره مردم به سوی غرس درخت های توت پیش رفتند و علاوه بر آن در روستاهایی که در نقطه صفر مرزی قرار داشتند با کمک های دولتی توتستان هایی ایجاد شد.

یکی از توتستان های ایجاد شده در روستای مرزی کلاته بهار بوده که در این روستا صنعت نوغانداری از سوی روستاییان در خور توجه است اما توتستان ایجاد شده با مشکل آبیاری مواجه است که همین عامل سبب شده تا تعدادی از درخت های توت نیز خشک شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخت های توتی که در راز و جرگلان با نبود برق خشک می شوند

درخت های توتی که در راز و جرگلان با نبود برق خشک می شوند