مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 16:002020-05-20بين الملل

مروری بر اولویت های نخست وزیر جدید عراق


نخست وزیر جدید عراق پس از ماه ها بحران سیاسی در این کشور چندی پیش بالاخره توانست نظر مثبت پارلمان را نسبت به دست کم بخشی از فهرست پیشنهادی خود برای کابینه جلب کند و در حال حاضر به نظر می رسد، - نخست وزیر جدید عراق پس از ماه ها بحران سیاسی در این کشور چندی پیش بالاخره توانست نظر مثبت پارلمان را نسبت به دست کم بخشی از فهرست پیشنهادی خود برای کابینه جلب کند و در حال حاضر به نظر می رسد، برقراری امنیت، زمینه سازی برای برگزاری انتخابات زودهنگام، توجه به خواسته های معترضان و نیز اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای خارجی بیگانه جزو اصلی ترین اولویت های مصطفی الکاظمی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی حیدری، کارشناس مسائل عراق در یادداشتی نوشت: مدتی پیش و پس از پنج ماه کشمکش سرانجام مصطفی الکاظمی توانست در عراق دولتی تشکیل داده و امور این کشور را بر عهده بگیرد.

این انتخاب که با حواشی زیادی همراه بود در حالی انجام گرفت که سه کاندیدای پیش از او یعنی قصی سهیل، توفیق علاوی و عدنان الزرفی نتوانسته بودند نظر احزاب و گروههای شیعی را به خود جلب کرده و اجماعی حاصل کنند.

الکاظمی که پیش از نخست وزیری، ریاست سازمان اطلاعات عراق را بر عهده داشت، بلافاصله پس از رأی اعتماد دولت به کابینه خود، کار را آغاز کرده و برای خارج کردن عراق از بحران کنونی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر اولویت های نخست وزیر جدید عراق

مروری بر اولویت های نخست وزیر جدید عراق