مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 خرداد 1399 ساعت 03:002020-05-20پزشكي

15 تا 40 درصد موارد ابتلا به تب شالیزار بدون علامت است


سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تب شالیزار را یکی از بیمارهای مهم مشترک بین انسان و دام است، گفت: 15 تا 40 درصد موارد ابتلا به تب شالیزار بدون علامت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آبتین حیدرزاده شامگاه چهارشنبه در گفتگویی با اشاره به اینکه لپتو سپیروز (تب شالیزار) یکی از بیماری های مهم مشترک بین انسان و دام در استان گیلان است، اظهار کرد: همه ساله تعدادی از گیلانیان به این بیماری مبتلا می شوند.

وی به میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از بیماری لپتو سپیروز یا تب شالیزار هستیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: بیماری لپتو سپیروز از انواع بیماری های است که به واسطه یک باکتری و از طریق خوردن غذا یا آب آلوده یا تماس پوست با آب و گل و لای آلوده و یا از طریق خراش پوست وارد بدن می شود.

وی با اشاره به اینکه این بیماری با توجه به نامش افرادی را مبتلا می کند که در شالیزارها کار می کنند، گفت: این بیماری در ایران در مناطقی دارای بارندگی بالا و مناطق گرم و حاره ای، زمین های گلی، کنار دریاچه ها و مانده آب ها وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 تا 40 درصد موارد ابتلا به تب شالیزار بدون علامت است

15 تا 40 درصد موارد ابتلا به تب شالیزار بدون علامت است