مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 خرداد 1399 ساعت 08:102020-05-21سياسي

مسئولان ثبت جهانی تپه هگمتانه را پیگیری کنند


امام جمعه همدان با بیان اینکه کمتر شهری در دنیا به قدمت همدان وجود دارد بر تلاش برای ثبت جهانی تپه هگمتانه تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی پیش از ظهر پنج شنبه به مناسبت هفته میراث فرهنگی از بخش های مختلف سایت باستانی هگمتانه، موزه این مجموعه و موزه منطقه ای در حال ساخت غرب کشور بازدید و بر ثبت جهانی تپه هگمتانه تاکید کرد.

آیت الله حبیب الله شعبانی در ابتدای این بازدید با تبریک هفته میراث فرهنگی به همه فعالان این حوزه گفت: زحمات فراوانی برای احیا و زنده نگه داشتن تمدن و فرهنگ کهن این استان کشیده شده که قابل تقدیر است.

وی افزود: امروز در جریان این دیدار با شگفتی های فراوانی مواجه شدم که از هزاران سال پیش به یادگار مانده و نشان از آن دارد که انسان ها با تمام محدودیت هایی که وجود داشته، چه تلاش وافری برای شکل گیری تمدن بشری داشته اند.

آیت الله شعبانی اظهار کرد: بنده امروز به یاد این آیه قرآنی افتادم که می فرماید شما که امروز خیلی ادعا دارید، گذشتگان شما خیلی قدرتمند و قوی تر بودند اما اکنون دیگر نیستند و این آیه امروز واقعاً اینجا ظهور و بروز دارد.

امام جمعه همدان از همه مردم ایران و نیز مردم استان همدان خواست تا از این مجموعه تاریخی بازدید کرده و با فرهنگ و تمدن بزرگ ایران و همدان بیشتر آشنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولان ثبت جهانی تپه هگمتانه را پیگیری کنند

مسئولان ثبت جهانی تپه هگمتانه را پیگیری کنند