مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 خرداد 1399 ساعت 16:402020-05-21سياسي

تلاش برای ثبت جهانی هگمتانه


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان به مناسبت هفته میراث فرهنگی، امروز -پنج شنبه یکم خردادماه- از بخش های مختلف سایت باستانی هگمتانه، - کاوش های جدید، موزه این مجموعه و موزه منطقه ای در حال ساخت غرب کشور بازدید و بر ثبت جهانی تپه هگمتانه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در ابتدای این بازدید با تبریک هفته میراث فرهنگی به همه فعالان این حوزه گفت: زحمات فراوانی برای احیاء و زنده نگهداشتن تمدن و فرهنگ کهن این استان کشیده شده که قابل تقدیر است.

وی افزود: امروز در جریان این دیدار با شگفتی های فراوانی مواجه شدم که از هزاران سال پیش به یادگار مانده است و نشان از آن دارد که انسان ها با تمام محدودیت هایی که وجود داشته، چه تلاش وافری برای شکل گیری تمدن بشری داشته اند.

شعبانی موثقی اظهار کرد: بنده امروز به یاد این آیه قرآنی افتادم که می فرماید: شما که امروز خیلی ادعا دارید، گذشتگان شما خیلی قدرتمند و قوی تر بودند اما اکنون دیگر نیستند، این آیه امروز واقعاً اینجا ظهور و بروز دارد.

امام جمعه همدان از همه مردم ایران و نیز مردم استان همدان خواست تا از این مجموعه تاریخی بازدید کرده و با فرهنگ و تمدن بزرگ ایران و همدان بیشتر آشنا شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای ثبت جهانی هگمتانه

تلاش برای ثبت جهانی هگمتانه