مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 خرداد 1399 ساعت 04:502020-05-22ورزشي

آیین یادروزصدرالمتالهین برگزار شد/ملاصدرا همسایه کم مهری ها


آیین بزرگداشت صدرالمتالهین، ملاصدرای شیرازی در مدرسه خان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیین گرامی داشت مقام فیلسوف و حکیم شیرازی، پایه گذار حکمت متعالیه، ملاصدرا پنجشنبه شب با پخش پیام علامه، فقیه و فیلسوف شیعی آیت الله جوادی آملی، حضور امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس، شهردار شیراز، رییس دانشکده الهیات دانشگاه شیراز، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، استادان دانشگاه و اندیشمندان حوزه و… پنجشنبه شب در مدرسه تاریخی خان برگزار شد.

آیت اله جوادی آملی در پیامی تصویری که به مناسبت یادروز ملاصدرا به این مراسم ارسال شده بود، عنوان کرد: ملاصدرا قطب بودن عقل و علم را با تلاش و کوشش از یک سو و با پذیرش تبعید از سوی دیگر و نیز با تحمل ناملایمات از دوست و آشنا اثبات کرد.

وی افزود: ملاصدرا هم همسایه های کم مهری داشت که او به غربتش وانهادند و هم شاگردانی کم مهر داشت که حرف هایش را شکوفا نکردند و افزون بر این، دوستان نامهربانی هم داشت.

آیت الله جوادی آملی حوزه و دانشگاه فارس و شیراز را وارثان حکمت ملاصدرا دانست و عنوان کرد: ملاصدرا قطب فرهنگی یک ملت است و امیدوارم کوشش نخبگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی به گونه ای باشد که قرآن و عترت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین یادروزصدرالمتالهین برگزار شد/ملاصدرا همسایه کم مهری ها

آیین یادروزصدرالمتالهین برگزار شد/ملاصدرا همسایه کم مهری ها