مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 خرداد 1399 ساعت 11:102020-05-22اقتصادي

سیاست گذاری بانک مرکزی چه تغییری خواهد کرد؟


با اعلام آمادگی بانک مرکزی در اجرای هدف گذاری تورم، کارشناسان معتقدند که با اجرای این سیاست تغییراتی در روند سیاست گذاری بانک مرکزی ایجاد خواهد شد که مهم ترین آن اعلام مقاصد سیاستگذاران به مردم و اعمال پاسخگویی و انضباط بر بانک مرکزی است.

- با اعلام آمادگی بانک مرکزی در اجرای هدف گذاری تورم، کارشناسان معتقدند که با اجرای این سیاست تغییراتی در روند سیاست گذاری بانک مرکزی ایجاد خواهد شد که مهم ترین آن اعلام مقاصد سیاستگذاران به مردم و اعمال پاسخگویی و انضباط بر بانک مرکزی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدود یک هفته پیش رییس کل بانک مرکزی از آمادگی این بانک برای اجرای سیاست هدف گذاری تورم خبر داد که طبق گفته وی با این اقدام قطب نمای اصلی سیاست های پولی و ارزی بانک مرکزی تورم هدف خواهد بود و برای رسیدن به آن، از ابزار مدیریت نرخ سود در بازار باز استفاده خواهد شد و موفقیت و اثربخشی این سیاست در گروه اقدام دولت در انتشار هر چه سریع تر اوراق بدهی برای جبران کسری بودجه جهت ضد سیکلی کردن بودجه و البته تلاش بیشتر برای کاهش کسری بودجه است.

کارشناسان می گویند که ایده اصلی هدف گذاری تورم این است که نخستین هدف سیاست پولی در بلند مدت، ثبات قیمت ها است و در این زمینه نیز محمدصادق الحسینی_اقتصاددان معتقد است که نمی توان در کوتاه مدت انتظار داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست گذاری بانک مرکزی چه تغییری خواهد کرد؟

سیاست گذاری بانک مرکزی چه تغییری خواهد کرد؟