مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 09:502020-05-23سياسي

تمرکزگرایی قوانین وزارت کشور اختیارات شوراها را کاهش می دهد


نماینده استان همدان در شورای عالی استانها ضمن انتقاد از تمرکزگرایی قوانین در وزارت کشور، گفت: دولت با تمرکزگرایی در وزارت کشور اختیارات را از استان ها، - شوراها و شهرداری ها گرفته است.

حمید بادامی نجات در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دولت در امر تمرکزگرایی با بخشنامه ها و دستورالعمل هایی که به استانداری و فرمانداری ها ارسال کرده در واقع کیان شوراها را هدف قرار داده که این امر اختیارات شوراها روز به روز کاهش می دهد.

بادامی نجات با بیان اینکه به دلیل منطقی نبودن بخشنامه ها؛ استانداران، فرمانداران و شهرداری ها دچار مشکل شده اند، اضافه کرد: این تمرکزگرایی و ابلاغ بخشنامه ها و دستورالعمل ها، فیلتری شده که هیئت های تطبیق موظفند بخشنامه ها را ملاک عمل قرار دهند که بخش های زیادی از آنها با قانون مغایرت دارد و متأسفانه منجر به کاهش اختیار شوراها شده و این اقدام برای این است که شوراها نتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند.

نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و متعاقب آن مشکلات شهرداری ها، اظهار کرد: دولت حقوق قانونی شهرداری ها را یا پرداخت نمی کند یا اگر پرداختی انجام می دهد به صورت غیرشفاف است و از جمله این اقدامات می توان به مباحث ارزش افزوده اشاره کرد که در واقع شهرداری های شهرها و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرکزگرایی قوانین وزارت کشور اختیارات شوراها را کاهش می دهد

تمرکزگرایی قوانین وزارت کشور اختیارات شوراها را کاهش می دهد