مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 09:552020-05-23اجتماعي

نمایش پیشینه مردم شناسی و تاریخی جاجرم در موزه گرمابه و تاریخ شهر


موزه گرمابه و تاریخ شهر جاجرم از جمله موزه هایی است که در آن آثار و اشیای قدیمی را که می تواند گویای زمینه و پیشینه مردم شناسی و تاریخی باشند، - ایسنا/خراسان شمالی موزه گرمابه و تاریخ شهر جاجرم از جمله موزه هایی است که در آن آثار و اشیای قدیمی را که می تواند گویای زمینه و پیشینه مردم شناسی و تاریخی باشند، در خود جای داده است.

طبق تعریف ایکوم، موزه موسسه ای است دائمی، بدون هدف مادی که درهای آن به روی عموم گشوده است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن قرار دارد، هدف موزه ها تحقیق در آثار و شواهد بر جا مانده از انسان و محیط زیست او، گردآوری، حفظ و ایجاد ارتباط بین آثار، به ویژه به نمایش گذاردن آنها برای بررسی و بهره وری معنوی است.

مجموعه های موزه ای به این اعتبار، گنجینه ملی و از اسناد فرهنگ و تمدن انسانی به شمار می روند که در ادامه این گزارش با یکی از موزه های خراسان شمالی با عنوان موزه گرمابه و تاریخ شهر جاجرم آشنا می شویم.

حمام جاجرم به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمام خزینه ای جاجرم با 700 مترمربع مساحت در کنار قلعه قدیم شهر از بناهای بجا مانده از قرون متأخر اسلامی در بافت قدیمی شهر است.

ورودی حمام با 5 پله به سمت رخت کن حمام هدایت می شود که این راهرو یا هشتی با پوشش گنبدی، به خاطر جلوگیری از تبادل سردی و گرمی هوای حمام احداث شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش پیشینه مردم شناسی و تاریخی جاجرم در موزه گرمابه و تاریخ شهر

نمایش پیشینه مردم شناسی و تاریخی جاجرم در موزه گرمابه و تاریخ شهر