مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 خرداد 1399 ساعت 05:402020-05-24بين الملل

سایه جنگ از سر نفت لیبی کنار رفتنی نیست


بدنبال شکستهای اخیری که ژنرال خلیفه حفتر در تلاش برای بدست گرفتن کنترل بخشهای وسیعی از لیبی متحمل شده، دورنمای احیای صنعت نفت این کشور عضو اوپک ضعیف تر از قبل شده است.

- بدنبال شکستهای اخیری که ژنرال خلیفه حفتر در تلاش برای بدست گرفتن کنترل بخشهای وسیعی از لیبی متحمل شده، دورنمای احیای صنعت نفت این کشور عضو اوپک ضعیف تر از قبل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیروهای دولت فیاض السراج، نخست وزیر لیبی که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است، در روزهای اخیر پایگاه نیروی هوایی استراتژیک وطیه در نزدیکی طرابلس، پایتخت این کشور را تصرف کردند که ضربه بزرگی برای حفتر بود.

ژنرال خلیفه حفتر که مورد حمایت روسیه قرار دارد، کنترل مناطق شرقی و جنوبی لیبی را در دست دارد و در بیش از یک سال گذشته تلاش کرده است طرابلس را تصرف کند.

وی تقریبا همه تولید نفت لیبی را در ژانویه به منظور تشدید فشار به سراج برای تسلیم شدن، متوقف کرد.

حفتر همواره اعتراض داشته که طرابلس که همه درآمد نفتی لیبی را از طریق بانک مرکزی دریافت می کند، این پول به شکل ناعادلانه و به ضرر نواحی شرقی این کشور توزیع می شود.

سراج که مورد حمایت ترکیه قرار دارد، ممکن است اکنون در موقعیتی باشد که تلاش کند میادین غربی الشراره که بزرگترین میدان نفتی لیبی است و میدان نفتی الفیل را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه جنگ از سر نفت لیبی کنار رفتنی نیست

سایه جنگ از سر نفت لیبی کنار رفتنی نیست