مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 خرداد 1399 ساعت 21:102020-05-24اقتصادي

«برف» جان تازه به کشاورزی الیگودرز داد/ طرحی که مهاجرت را معکوس کرد


طرح تامین آب دو روستای الیگودرز با انتقال آب ذوب شده برف های ارتفاعات اشترانکوه، کسب و کار کشاورزان و عشایر را رونق داد و منجر به مهاجرت معکوس به روستاها شد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: طرح تأمین آب اراضی کشاورزی مناطق خلیل آباد و آب باریک شهرستان الیگودرز را می توان نمونه بارز تحقق شعار سال، یعنی جهش تولید عنوان کرد، اهالی این روستاها در سال های گذشته به علت خشکسالی و شرایط بد اقتصادی مجبور به مهاجرت شده اند و حالا با اجرای این طرح مهاجرت به این روستاها معکوس شده تا شاهد رونق کشاورزی و معیشت اهالی این منطقه باشیم.

12 کیلومتر راه شکافی برای رساندن آب به اراضی کشاورزی این طرح در مرداد ماه سال گذشته با حضور رییس سازمان امور عشایری کشور افتتاح شد، به گفته سعید کریمی مدیرکل امور عشایری لرستان، برای افتتاح فاز نخست این طرح، اعتباری بالغ بر 52 میلیارد ریال هزینه شده و فاز دوم طرح تأمین آب اراضی کشاورزی کانون توسعه خلیل آباد و آب باریک الیگودرز با اعتبار اولیه 50 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

وی، عنوان کرد: با بهره بردای از این طرح 400 خانوار عشایری در منطقه از نعمت تأمین آب بهره مند خواهند شد.

مدیرکل امور عشایری لرستان، ادامه داد: احداث بند خاکی برای مهار آب، ایجاد سد رسوبی گیری، اجرای 12 کیلومتر خط انتقال آب، آبگیری اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«برف» جان تازه به کشاورزی الیگودرز داد/ طرحی که مهاجرت را معکوس کرد

«برف» جان تازه به کشاورزی الیگودرز داد/ طرحی که مهاجرت را معکوس کرد