مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 05:552020-05-26پزشكي

شایع ترین علت عقب ماندگی ذهنی کودکان چیست؟


دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با بیماری های منجر به بروز عقب ماندگی ذهنی در کودکان، توضیحاتی ارائه داد.

- ، حسین دلشاد فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم از غده تیرویید به عنوان یکی از بزرگ ترین غدد درون ریز بدن نام برد و گفت: این غده پروانه ای شکل در ناحیه جلو گردن واقع شده است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: شیوع بیماری های غده تیرویید در دنیا قابل توجه بوده، این بیماری ها افراد را در تمام سنین گرفتار نموده و طیف وسیعی از علائم و نشانه های بالینی را به وجود می آورند.

وی با عنوان این مطلب که حدود یک میلیارد و 600 میلیون نفر در دنیا در معرض خطر ابتلاء به بیماری های غده تیرویید بوده و حدود 200 میلیون نفر نیز مبتلا به انواع بیماری های تیرویید هستند، ادامه داد: 60 درصد بیمارانی که با یک بیماری تیرویید مشغول زندگی هستند از وجود بیماری خود اطلاع ندارند.

دلشاد با اشاره به شعار روز جهانی تیرویید سال 2020 میلادی که سلامت تیرویید مادر و کودک انتخاب شده است، افزود: یکی از علل مهم عقب ماندگی ذهنی در نوزادان، کم کاری تیرویید است.

کم کاری غده تیرویید نوزادان شایع ترین اختلال مادرزادی غدد درون ریز و پس از کمبود ید، شایع ترین علت قابل پیشگیری ابتلاء به عقب ماندگی ذهنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین علت عقب ماندگی ذهنی کودکان چیست؟

شایع ترین علت عقب ماندگی ذهنی کودکان چیست؟