مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 07:152020-05-26اقتصادي

کشت نشایی خیار برای نخستین بار در بهار


مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه کشت نشایی محصولات سبزی، صیفی و جالیزی در شهرستان بهار انجام شده است، از کشت نشایی خیار در مزارع این شهرستان برای نخستین بار خبر داد.

- عبدالحسین اکبری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سالجاری کشت نشایی خیار برای نخستین بار در مزارع شهرستان بهار به میزان یک هکتار صورت گرفته است.

وی با اشاره به مزایای کشت نشایی در مزارع کشاورزی، افزود: از مزایای کشت نشایی می توان به کاهش دفعات آبیاری، زودرس کردن محصول، افزایش عملکرد محصول، تراکم مناسب بوته، رسیدن به حد اعلای یکنواختی کشت، کاهش هزینه بذر، نیروی انسانی، هزینه های جاری و استهلاک سیستم های آبیاری و عدم انتقال بیماری ها و آفات اشاره کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار ادامه داد: همچنین پرورش دهندگانی که از نشاء استفاده می کنند به علت زودرس بودن محصول از قیمت بالای بازار نوبرانه بهره مند می شوند.

وی با تأکید بر ترغیب کشاورزان برای انجام کشت های نشایی، بیان کرد: در شهر مهاجران و روستای گنج تپه سعی شده کشاورزان خیارکار به کشت نشایی خیار ترغیب شوند همچنین یک هکتار کشت خیار نشایی در شهرستان به صورت الگویی و با پرداخت یارانه اجرا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت نشایی خیار برای نخستین بار در بهار

کشت نشایی خیار برای نخستین بار در بهار