مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 07:402020-05-26اقتصادي

اراده ای برای خروج از اقتصاد نفتی وجود نداشت/ رفع موانع تولید


منتخب شیراز و زرقان در مجلس یازدهم گفت: بدترین حالت برای اقتصاد یک کشور، اقتصاد تک محصولی آن هم از نوع خام فروشی است که اراده ای برای خروج از این اقتصاد نفتی وجود نداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ابراهیم عزیزی در دیدار با مدیران شرکت شیرین دارو با بیان اینکه کشور سال های بسیاری به دلایل متعدد به یک اقتصاد تک محصولی به نام نفت وابسته شده است، اظهار داشت: متأسفانه کشور ما وابسته به فروش نفت آن هم از بدترین نوع آن یعنی خام فروشی است که آسیب های بسیاری بر این نوع اقتصاد مترتب است.

او افزود: این بدترین حالت برای اقتصاد یک کشور است آن هم در محصولی به نام نفت که همواره در بازارهای جهانی دچار نوسانات بسیار شده و تعیین قیمت آن تحت نظر شرکت های بزرگ و نظام سلطه است.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اهداف ایجاد واحدهای اقتصادی مانند شیرین دارو، رها کردن کشور از اقتصاد تک محصولی است، اظهار داشت: انتظاری که از این واحدها می رود این است که ضمن برطرف کردن نیازهای دارویی، تولید ثروت، منابع ارزی و اشتغال کند.

به گفته عزیزی اراده جدی برای خروج از اقتصاد تک محصولی وجود نداشته است گرچه در اسناد و بودجه این موضوع آمده اما در میدان عمل محقق نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اراده ای برای خروج از اقتصاد نفتی وجود نداشت/ رفع موانع تولید

اراده ای برای خروج از اقتصاد نفتی وجود نداشت/ رفع موانع تولید