مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 07:502020-05-26سياسي

کاتب: انتخابات هیات رییسه موقت در آیین نامه مجلس حذف شده است


رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت که در آیین نامه جدید برگزاری انتخابات هیات رییسه موقت حذف شده و به جای آن بلافاصله منتخبان هیات رییسه دائم را برای سال اول کاری مجلس تعیین می کنند.

- رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت که در آیین نامه جدید برگزاری انتخابات هیات رییسه موقت حذف شده و به جای آن بلافاصله منتخبان هیات رییسه دائم را برای سال اول کاری مجلس تعیین می کنند.

غلامرضا کاتب در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آغاز کار مجلس یازدهم گفت: در ادوار گذشته بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه مجلس، هیات رییسه سنی، انتخابات هیات رییسه موقت را برگزار می کرد تا بعد از تایید دو سوم اعتبارنامه ها انتخابات هیات رییسه دائم تشکیل شود.

وی افزود: معمولا کار هیات رییسه موقت بیشتر از یک هفته به طول نمی انجامید و این تنها باعث اتلاف وقت مجلس می شد ما در اصلاح آیین نامه داخلی مجلس، هیات رییسه موقت را حذف کردیم و به جای آن بلافاصله انتخابات هیات رییسه دائم برگزار می شود، در همین زمان هم اعتبارنامه ها مورد بررسی قرار می گرفت.

کاتب اضافه کرد: با اصلاح آیین نامه دیگر لازم نیست اعتبارنامه نماینده تایید شود تا او بتواند کاندیدای عضویت در هیات رییسه باشد؛ در صورت رد شدن اعتبارنامه عضوی از هیات رییسه، مجددا بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاتب: انتخابات هیات رییسه موقت در آیین نامه مجلس حذف شده است

کاتب: انتخابات هیات رییسه موقت در آیین نامه مجلس حذف شده است