مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 08:402020-05-26حوادث

صدور بیش از 2000 فقره دادنامه با احکام جایگزین حبس در یزد


صدور بیش از دو هزار دادنامه با احکام مجازات جایگزین حبس، یک گام مهم در موضوع کاهش جمعیت کیفری است.

- ایسنا/یزد رییس کل دادگستری استان یزد گفت: صدور بیش از دو هزار دادنامه با احکام مجازات جایگزین حبس، یک گام مهم در موضوع کاهش جمعیت کیفری است.

غلامعلی دهشیری در نشست با مسئولان قضایی و مسئولان اداره زندان های استان با موضوع اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندانها، اظهار کرد: مجازات زندان تنها باید برای جرائم مهم، خشن و مخل نظم و امنیت لحاظ گردد و برای سایر جرائم طبق مقررات از احکام جایگزین حبس استفاده گردد.

وی با اشاره به صدور بیش از دو هزار دادنامه با موضوع احکام مجازات جایگزین حبس از انواع مختلف در سال 98 در استان یزد براساس سامان های جامع آماری، بیان کرد: از این تعداد دادنامه صادر شده در اجرای کیفری یک هزار و 59 فقره حکم اجرا شده است که برخی از آن ها به علت برخی از مشکلات مثل کمبود پابند الکترونیک معطل مانده است.

این مقام قضایی، سیاست قوه قضاییه و تاکید حضرت آیت الله رییسی را برابر دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان و سند تحول قضایی بر کاهش جمعیت کیفری ذکر کرد و گفت: این راهبرد قوه قضاییه با استفاده از تاسیسات حقوقی بهره می گیرد و علی رغم برخی از نقدها و پیش داوری ها، ثابت شد که نتایج بسیار مثبتی را به دنبال داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور بیش از 2000 فقره دادنامه با احکام جایگزین حبس در یزد

صدور بیش از 2000 فقره دادنامه با احکام جایگزین حبس در یزد