مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 08:502020-05-26اجتماعي

آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب می شود


طبق قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع، آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب شده و مرتکبین به جزای نقدی و حبس محکوم خواهند شد.

- محمد عباسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع غلات شهرستان براساس ماده 688 قانون مجا زات اسلامی و ماده 2 و 22 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده 20 قانون هوای پاک و ماده 45 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب شده و مرتکبین به جزای نقدی و حبس محکوم خواهند شد.

وی افزود: جدا از خسارات احتمالی که به واسطه آتش زدن بقایای گیاهی از نظر سرایت آتش به اماکن عمومی و خصوصی دیگران رخ خواهد داد این عمل غیرعلمی و غیرقانونی باعث ازبین رفتن موادآلی خاک و موجودات زنده و میکرو ارگانیسم های مفید خاک می شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری ادامه داد: با از بین رفتن مواد آلی خاک، حاصلخیزی خاک به شدت کاهش یافته و به دلیل تبخیر، مصرف آب به میزان زیادی افزایش می یابد همچنین باعث ازبین رفتن پوشش گیاهی و موجب جاری شدن روان آب های سطحی و فرسایش خاک خواهد شد.

عباسی تصریح کرد: یکی از خطرات بزرگ، احتمال سرایت آتش به مزارع مجاور و عرصه های منابع طبیعی بوده همچنین باعث افزایش تراکم ذرات ریز معلق هوا، آلودگی هوا و ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب می شود

آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب می شود