مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 09:152020-05-26اقتصادي

برداشت آب از سدکوثر گچساران برای اطفاء حریق در ارتفاعات کوه خامی


مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با اشاره به آتش سوزی چند روز اخیر در ارتفاعات کوه خامی گفت: کار برداشت آب از سد کوثر برای اطفاء حریق در ارتفاعات گچساران از عصر روز گذشته تاکنون در حال انجام است.

- اکبرخدری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به آتش سوزی  چند روز اخیر در ارتفاعات کوه خامی ((منطقه خنگ بنار و گناوه لری )) گفت: برای اطفا حریق در ارتفاعات این منطقه برای استفاده از بالگرد آبپاش برنامه ریزی لازم  انجام گرفته که آب مورد نیاز این بالگرد آبپاش از سد کوثر تامین شود.

وی با بیان اینکه یک مکان مناسب در نزدیکی سد برای آبگیری بالگرد اختصاص داده شد، گفت:کار برداشت آب از سد کوثر برای اطفای حریق در ارتفاعات گچساران از عصر روز گذشته تاکنون در حال انجام است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران ادامه داد: در حال حاضر 98درصد حجم مخزن ذخیره سازی آب سد کوثر پر شده است خدری گنجایش مخزن سد کوثر را 580 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت:هم اکنون میزان آب ذخیره شده در مخزن  سد کوثر به 540 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا 625 متر است: در حال حاضر با افزایش بارندگی در سال زراعی در این شهرستان تراز این سد بتنی به624.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت آب از سدکوثر گچساران برای اطفاء حریق در ارتفاعات کوه خامی

برداشت آب از سدکوثر گچساران برای اطفاء حریق در ارتفاعات کوه خامی