مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 12:552020-05-26اجتماعي

آغاز زادآوری پرندگان مهاجر تابستان گذران در تالاب میقان اراک


با توجه به بارش های پرآب بهاری و آبگیری مناسب تالاب، تخم گذاری و زادآوری برخی از پرندگان مهاجر تابستان گذران در استان آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست استان مرکزی، رضا میرزایی بیان کرد: مهاجرت بهاره پرندگان آبزی و کنارآبزی از فروردین ماه به استان آغاز شده و برخی از گونه های این پرندگان نیز در جزایر تالاب تخم گذاری کرده اند.

وی گفت: این تالاب دارای ویژگی های بوم شناسی خاصی است و سالانه بیش از 100 هزار قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی را در فصل کوچ، پذیراست که از این تعداد حدود 5 هزار قطعه پرنده با توجه به شرایط مناسب موجود، زادآوری می کنند که این امر موجب ایجاد تنوع زیستی و چشم اندازی متفاوت در این پهنه اکولوژی می شود.

میرزایی با بیان اینکه 80 تا 70 درصد حجم پهنه آبی 12 هزار هکتاری تالاب از آب پوشیده شده است که شامل دریاچه با سه جزیره در وسط، قسمت کویری و دشت های اطراف است، افزود: پرستو دریایی، کاکایی ارمنی، کاکایی صورتی، چوب پا، آووست، خروس کولی از جمله پرندگانی هستند که در این جزایر و حاشیه تالاب تخم گذاری و جوجه آوری می کنند.

وی اظهار کرد: وجود امنیت در جزایر باقی مانده و توجه ویژه دوستداران محیط زیست استان به حفظ تالاب منجر به ایجاد زیستگاه های مناسب جهت زادآوری این پرندگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز زادآوری پرندگان مهاجر تابستان گذران در تالاب میقان اراک

آغاز زادآوری پرندگان مهاجر تابستان گذران در تالاب میقان اراک