مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 04:402020-05-27سياسي

توقع جامعه از نمایندگان مجلس یازدهم و لزوم توجه به بحث شورا و مشورت


فلسفه وجودی قوه مقننه، تحقق مضمون آیه «و امرهم شوری بینهم» و «و شاورهم فی الامر» است، موضوعی که مدتهای طولانی در رفتار و کردار وکلای مجلس کم رنگ شد و انتظار است که مجلس یازدهم دوباره آنرا سرلوحه کاری خود قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، کیومرث یزدان پناه عضو هیات علمی سیاسی دانشگاه تهران طی یادداشتی به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم نوشت: در آستانه آغاز به کار دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی هستیم.

این نهاد قدرتمند سیاسی به ایستگاه یازدهم خود رسیده است و آنچه که امروز بیش از هر چیز می شنویم و می خوانیم درباره حضور برخی چهره برای رسیدن به کرسی ریاست مجلس است.

چهره هایی که برخلاف ادوار مختلف همه از یک جناح و همه زیر پرچم اصولگرایی بوده و مدعی تشکیل مجلسی انقلابی و بسیار متفاوت نسبت به ادوار گذشته هستند.

همین مساله قدر مسلم توقع جامعه بویژه آنها که در شرایط سخت سیاسی و فوران ویروس کرونا پای صندوق های رای آمدند و به کسانی که برای ورود به مجلس برای دادند، را به شدت بالا برده است.

از طرفی دیگر پارلمان در ساختار قدرت سیاسی کشورهای برخوردار از این نهاد سیاسی، در ابعاد مختلف از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است و به نوعی مسئولیت تنظیم روابط قوا و توزیع متوازن قدرت سیاسی در جغرافیای سیاسی کشور را از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقع جامعه از نمایندگان مجلس یازدهم و لزوم توجه به بحث شورا و مشورت

توقع جامعه از نمایندگان مجلس یازدهم و لزوم توجه به بحث شورا و مشورت