مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 07:202020-05-27اقتصادي

واکنش مناطق آزاد به نامه اصناف/ رد هرگونه قاچاق پوشاک


معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه در شورای عالی مناطق آزاد ضمن رد هر گونه قاچاق به ویژه پوشاک از این مناطق، تصریح کرد که قاچاق برای مناطق آزاد به صرفه نیست وقتی که قرار است از طریق قانونی آن درآمد کسب شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از حدود دو سال گذشته که واردات پوشاک ممنوع شد، در مواردی تولیدکنندگان پوشاک نسبت به قاچاق از مناطق آزاد و برهم زدن تعادل بازار داخلی از این طریق انتقاداتی مطرح و خواهان ممانعت از این موضوع شدند.

این در حالی بود که در فروردین سال 1397 و با تصویب هیات وزیران، کمیته تعیین فهرست و سهمیه کالای همراه مسافر با نمایندگان برخی دستگاه ها از جمله بانک مرکزی، وزارت صمت، گمرک و شورای عالی مناطق آزاد تشکیل شد که واردات این دسته از کالاها که پوشاک نیز جزوی از آن است بر اساس تصمیمات این کمیته تعیین فهرست و سهمیه آن مشخص می شود؛ به طوری که مصوبات سالانه و متناسب با فهرست کالای همراه مجاز قابل ورود به سرزمین اصلی، به مقاصد مناطق آزاد هفت گانه کشور تعیین می شود.

در عین حال مسئولان مناطق آزاد تاکید داشتند که با ممنوعیت واردات پوشاک، واردات از این مناطق نیز متوقف شده است.

ماجرای قاچاق پوشاک از مناطق آزاد طی روزهای گذشته نیز به نوعی مجددا مطرح شد؛ به طوری که تشکل های صنفی و صنعتی پوشاک در نامه ای به شورای نگهبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش مناطق آزاد به نامه اصناف/ رد هرگونه قاچاق پوشاک

واکنش مناطق آزاد به نامه اصناف/ رد هرگونه قاچاق پوشاک