مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 07:402020-05-27فرهنگي

خاستگاه نخستین خشت دست ساز بشر موزه باستان شناسی ندارد


معاون میراث فرهنگی استان البرز گفت: با وزارت میراث فرهنگی در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم موزه باستان شناسی استان را در فضای مناسب و قابل دسترس عموم راه اندازی کنیم.

- ایسنا/البرز معاون میراث فرهنگی استان البرز گفت: با وزارت میراث فرهنگی در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم موزه باستان شناسی استان را در فضای مناسب و قابل دسترس عموم راه اندازی کنیم.

علیرضا دهقان مهرجردی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: محوطه ازبکی با بیش از 80 هکتار وسعت، خاستگاه اولین بنای خشت ساز بشر است و طی سال های گذشته به واسطه کاوش های زیادی که در آن انجام شده اشیاء و آثار میراثی فراوانی از این محوطه کشف شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این آثار کشف شده از محوطه ازبکی در استان و بخشی دیگر در موزه سایر استان ها نگهداری می شود، توضیح داد: با توجه به اینکه البرز فاقد موزه باستان شناسی است امکان نگهداری تمامی این آثار و نمایش عمومی آنها در استان وجود ندارد.

این مسئول اضافه کرد: با وزارت میراث فرهنگی در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم موزه باستان شناسی استان را در فضای مناسب و قابل دسترس عموم راه اندازی کنیم.

دهقان مهرجردی تاکید کرد: علاوه براین بنا شده سایت موزه ای در محوطه ازبکی راه اندازی شود که برای این کار نیاز به زیرساخت هایی مثل جامایی سرویس بهداشتی، نمازخانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاستگاه نخستین خشت دست ساز بشر موزه باستان شناسی ندارد

خاستگاه نخستین خشت دست ساز بشر موزه باستان شناسی ندارد