مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 13:152020-05-27سياسي

ساماندهی از مؤسسات آموزشی حضوری دولتی انجام خواهد شد


مشاور وزیر علوم به تشریح جزییات اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی پرداخت و گفت: در گام اول اجرای این طرح ساماندهی از مؤسسات آموزشی حضوری دولتی انجام خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسین رحیمی در جلسه 131 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ضمن بیان این مطلب گزارشی از عملکرد وزارت علوم در زمینه اجرای طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی ارائه کرد و افزود: این طرح بر اساس اسناد بالادستی چون قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب مجلس شورای اسلامی، مصوبه سیاست­ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی، سند راهبردی بخش آموزش عالی در برنامه ششم توسعه و سند دانشگاه اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی می شود.

وی به بندهای قانونی ساماندهی مؤسسات آموزشی اشاره کرد و گفت: بر این اساس وزارت علوم به منظور ساماندهی واحدهای آموزش عالی، می تواند مؤسسات آموزش عالی را تجمیع و ادغام کند؛ به نحوی که پاسخگوی نیازهای منطقه ای باشد و منجر به کاهش هزینه های سربار و ارتقای کیفی خدمات شود.

دکتر رحیمی قرار گرفتن آمار تعداد دانشجوی کشور به 100 هزار نفر جمعیت در ردیف کشورهای صنعتی پیشرفته، بالا رفتن سطح دسترسی مردم به آموزش عالی به عنوان مطالبه همگانی، تجربه بالاترین رشد کمّی چاپ مقالات علمی در سال ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی از مؤسسات آموزشی حضوری دولتی انجام خواهد شد

ساماندهی از مؤسسات آموزشی حضوری دولتی انجام خواهد شد