مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 خرداد 1399 ساعت 05:352020-05-29اجتماعي

حفاری مترو به چشمه علی و برج طغرل آسیب نمی زند


در پی بروز نگرانی هایی نسبت به حفاری تونل مترو خط 6 در نزدیکی آثار تاریخی مانند چشمه علی و برج طغرل، شهردار منطقه 20 گفت: با اتمام ساخت تونل، چشمه علی به حالت قبلی خود بر می گردد و برج طغرل نیز با اصلاحیه انجام شده در مسیر حفاری و تغییر این مسیر از تخریب مصون می ماند.

- در پی بروز نگرانی هایی نسبت به حفاری تونل مترو خط 6 در نزدیکی آثار تاریخی مانند چشمه علی و برج طغرل، شهردار منطقه 20 گفت: با اتمام ساخت تونل، چشمه علی به حالت قبلی خود بر می گردد و برج طغرل نیز با اصلاحیه انجام شده در مسیر حفاری و تغییر این مسیر از تخریب مصون می ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا فرهاد افشار درباره تاثیرات حفاری تونل مترو خط 6 بر آثار و اماکن میراثی و تاریخی این منطقه از جمله چشمه علی و برج طغرل ضمن رد شایعه کج شدن برج طغرل به دلیل حفاری تونل مترو، گفت: بحث تهیه طرح توسعه جنوبی خط 6 مترو در حالی مطرح شد که این طرح به تصویب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسید.

با توجه به تخریب های احتمالی دستگاه TBM و ارتعاشات حرکتی مترو روی آثار تاریخی، کارشناسان میراث فرهنگی اصلاحیه ای را در مسیر حفاری تعریف کردند که باعث می شود مسیر حفاری به جای خیابان ابن بابویه که در فاصله 160 متری خط مترو قرار دارد، در خیابان شهید غیوری در فاصله 440 متری مترو شکل بگیرد تا با این کار فاصل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاری مترو به چشمه علی و برج طغرل آسیب نمی زند

حفاری مترو به چشمه علی و برج طغرل آسیب نمی زند