مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 خرداد 1399 ساعت 10:152020-05-29اقتصادي

آغاز کاشت سیب زمینی به روش آبیاری تیپ در دهاقان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: کشاورزان این شهرستان امسال 15 هکتار از مزارع خود را به کشت سیب زمینی از ارقام بامبا ، جلی ، ساتینا و.

- .

به روش آبیاری تیپ اختصاص دادند.

امیر صفر پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلات امروز بخش کشاورزی کشورمان کمبود آب و خشکسالی شدید است و تغییر الگوهای کاشت و سازگار شدن با این شرایط از مهم ترین نیازهایی است که باید اقدامی عاجل برای روبرو شدن با آن انجام داد.

وی ادامه داد: روش های آبیاری جدید یا آبیاری تحت فشار جایگزین روش آبیاری سطحی یا سنتی شده و در بین روش های جدید نیز آبیاری قطره ای نسبت به روش های دیگر آبیاری تحت فشار، مزایای بیشتری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان ادامه داد: در روش آبیاری قطره ای آب موجود در لوله در نزدیکی منطقه توسعه ریشه گیاه به زمین داده می شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شده و به این روش علاوه بر جلوگیری از تلفات آب میزان تولید محصول نیز به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

صفر پور بیان داشت: کشاورزان شهرستان دهاقان امسال 15 هکتار از مزارع خود را به کشت سیب زمینی از ارقام بامبا، جلی، ساتینا و غیره به روش آبیاری تیپ اختصاص دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کاشت سیب زمینی به روش آبیاری تیپ در دهاقان

آغاز کاشت سیب زمینی به روش آبیاری تیپ در دهاقان