مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 03:402020-05-30بين الملل

گفت وگوی وزرای خارجه ترکمنستان و افغانستان؛ راه لاجورد محور رایزنی


وزرای امور خارجه ترکمنستان و افغانستان در گفت وگویی ویدیویی، وضعیت فعلی و دورنمای روابط دو جانبه در زمینه های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری، اقتصادی و بشردوستانه را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان و محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در گفت وگویی ویدیویی، مسائل مختلف بین دو کشور را بررسی کردند.

در جریان این گفت وگو وزرای امور خارجه دو کشور جهت تقویت تعاملات دوجانبه متقابل سودمند در زمینه های ترانزیت، حمل و نقل و انرژی دو کشور و کل منطقه ابراز علاقه مندی کردند.

سران نهاد های دیپلماتیک دو کشور در ادامه راه لاجورد (کریدور لاپیس – لازولی) را با در نظر گرفتن موقعیت مطلوب ژئوپلیتیکی ترکمنستان و افغانستان برای ایجاد مشارکت سازنده بین المللی با هدف افزایش همگرایی اقتصادی منطقه و حجم مبادله تجاری دارای اهمیت قابل توجهی،  عنوان کردند.

وزرای خارجه ترکمنستان و افغانستان ضمن تبادل نظر در مورد مسائل مربوط به دستور کار منطقه ای و بین المللی بر لزوم تدوین یک رویکرد هماهنگ برای حل مشکلات زمان معاصر بویژه ویروس همه گیر کرونا تاکید کردند.

سران نهادهای دیپلماتیک ترکمنستان و افغانستان در ادامه بر ضرورت انجام اقدامات هماهنگ بهداشتی و قرنطینه ای در مرز دو کشور ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی وزرای خارجه ترکمنستان و افغانستان؛ راه لاجورد محور رایزنی

گفت وگوی وزرای خارجه ترکمنستان و افغانستان؛ راه لاجورد محور رایزنی