مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 04:302020-05-30سياسي

مهمانان خراسان رضوی در پارلمان سبز


روز چهارشنبه مجلس یازدهم افتتاح شد و نمایندگان استان خراسان رضوی با تغییری حدود 61 درصدی نسبت به مجلس دهم چهار سال در پارلمان سبز ایران  حضور خواهند داشت.

- اما تغییر نسبتا چشمگیر دیگری که ترکیب نمایندگان استان در مجلس یازدهم به خود دیده اکثریت نسبتا مطلق اصولگرای منتخبان است، به طوری که از 18 نماینده استان، 16 نفر از آنان با عبور از لیست شورای ائتلاف اصولگرایان وارد مجلس یازدهم شدند.

این در حالی است که تنها یک نماینده اصلاح طلب و یک نماینده مستقل از خراسان رضوی توانستند به بهارستان بروند، مساله ای که با توجه به عدم ارائه لیست انتخاباتی از سوی اصلاح طلبان چندان دور از ذهن نبود.

در مجلس دهم اما تعداد نمایندگان اصلاح طلب استان 7 نفر، نمایندگان اصولگرا 8 نفر و نمایندگان مستقل نیز 3 نفر بوده است.

در انتخابات مجلس دهم، در استان خراسان رضوی با دو میلیون و 811 هزار و 882 رای که از سوی واجدین شرایط به صندوق های رای انداخته شد، مشارکت 64 درصدی به ثبت رسید، همچنین در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز یک میلیون و 163 هزار و 339 رای به صندوق های رای انداخته شد و آمار مشارکت 51 درصدی برای مردم مشهد به ثبت رسید.

در انتخابات مجلس یازدهم خراسان رضوی مشارکت 48 درصدی داشت و در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز در مجموع 836 هزار و 58 رای از تعداد دو میلیون و 400 واج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمانان خراسان رضوی در پارلمان سبز

مهمانان خراسان رضوی در پارلمان سبز