مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 04:502020-05-30سياسي

کاخ موزه باغچه جوق ماکو تابستان بازگشایی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: کاخ موزه باغچه جوق ماکو در ایام تابستان و بعد از عادی شدن شرایط کرونایی آماده بازدید علاقمندان و گردشگران است.

- جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره کندی مرمت و بسته بودن کاخ موزه باغچه جوق ماکو طی ماه های گذشته اظهارکرد: با رایزنی های انجام شده هم اکنون مرمت و بازسازی این بنا به کمک سازمان منطقه آزاد ماکو و با نظارت فنی و کارشناسی این اداره کل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه عملیات مرمت و احیای کاخ موزه باغچه جوق ماکو در حال حاضر بالای 96 درصد پیشرفت دارد افزود: تلاش می کنیم با بهره گیری از مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو این مجموعه که ذخیره گاه ژنتیک درختان بومی منطقه بوده را نیز احیا بکنیم.

جباری با اشاره به اینکه تاکنون برای مرمت این بنای تاریخی 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است گفت: سر فصل های مرمتی این بنای تاریخی شامل استحکام بخشی، حفاظت اضطراری و مرمت تزیینات کاخ بوده که هر کدام چند فصل به طول انجامیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: در همه مراحل مرمتی پروژه، کارشناسان مرمت آثار تاریخی این اداره کل با جدیت نظارت داشته و مراقبت های لازم کمی و کیفی صورت پذیرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ موزه باغچه جوق ماکو تابستان بازگشایی می شود

کاخ موزه باغچه جوق ماکو تابستان بازگشایی می شود