مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 04:552020-05-30اقتصادي

استان یزد، مقام سوم در کشور از نظر سطح زیرکشت زردآلو


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد از تولیدکنندگان خوب زردآلو در کشور است، گفت: در سال جاری سطح زیر کشت زرد آلو دراستان به 2 هزار 796 هکتار رسیده که از بین استان های تولیدکننده زردآلو، - اکبر شیخ علیشاهی در گفتگو با خبرنگار فارس از یزداظهار داشت: کشور ایران با سطح زیر کشت 59 هزار هکتار زردآلو سومین تولید کننده زردآلو در جهان است و تقریباً سالانه 432 هزار تن زردآلو در کشور تولید می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه بیشترین میزان تولید زردآلو در استان مربوط به شهرستان ابرکوه است، گفت: متوسط تولید زردآلو در استان 16 تن است ولی میزان تولید زردآلو در ابرکوه بالاتر از 19 تن است.

وی ادامه داد: بیشترین سطح ارقام زردآلو را تخم گردی، فلکه ای وخیاری دارد و رقم ممت زودرس ترین زرد آلو است که به صورت نوبرانه وارد بازار می شود و قیمت مناسبی دارد.

شیخ علی دایی تصریح کرد: متاسفانه در سال جاری سرمازدگی بهاره، طوفان و تگرگ باعث شد که 40 تا 50 درصد محصولات تولیدی را از دست بدهیم.

وی با اشاره به اینکه برداشت زردآلو در استان آغاز شده است گفت: پیش بینی می شود که امسال نزدیک به 20 هزار تن زردآلو در استان برداشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان یزد، مقام سوم در کشور از نظر سطح زیرکشت زردآلو

استان یزد، مقام سوم در کشور از نظر سطح زیرکشت زردآلو