مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 05:152020-05-30سياسي

تبیین اهمیت مدارس تاریخی شیراز با هدف حفظ آن


عضو و رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد که یکی از وظایف مهم روزنامه نگاران و اهالی رسانه تلاش برای حفظ هویت و آثار تاریخی و فرهنگی ایران و شهرهایی نظیر شیراز با معرفی و تبیین اهمیت این آثار براساس اسناد قابل اتکای موجود است.

- ایسنا/فارس عضو و رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد که یکی از وظایف مهم روزنامه نگاران و اهالی رسانه تلاش برای حفظ هویت و آثار تاریخی و فرهنگی ایران و شهرهایی نظیر شیراز با معرفی و تبیین اهمیت این آثار براساس اسناد قابل اتکای موجود است.

احمد تنوری در گفت و گو با ایسنا، گفت: در شیراز مانند سایر نقاط کشور، علاوه بر اماکن و آثار تاریخی و فرهنگی متعدد، مدارسی نیز وجود داشته و دارد که هم به لحاظ تاریخی و هم از نظر فرهنگی، هویت شهر و ساکنان آن محسوب می شود.

او با تاکید براینکه حفظ و نگهداری و احیای این مدارس، مانند سایر اماکن تاریخی و فرهنگی یک الزام است، گفت: حفظ و احیای آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی به عنوان عناصر تاثیرگذار در هویت یک شهر، نیازمند تلاشی همگانی است.

تنوری، تخریب مدرسه ی شاپور یا ابوذر یا شعاعیه را یک فاجعه دانست و گفت: اینکه در زمان تخریب یک اثر تاریخی و فرهنگی نظیر مدرسه، دلیل اینکه هیچ واکنشی از سوی مردم و حتی نهادهای مدنی حوزه مرتبط را شاهد نبودیم آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبیین اهمیت مدارس تاریخی شیراز با هدف حفظ آن

تبیین اهمیت مدارس تاریخی شیراز با هدف حفظ آن