مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 05:402020-05-30حوادث

رد شایعه شنود اطلاعات افراد با کارگذاری چیپ در گذرنامه


سرپرست پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی اعلام کرد: ردیابی افراد از طریق کار گذاشتن تراشه یا چیپ در گذرنامه ها شیطنت در فضای مجازی است.

- رد شایعه شنود اطلاعات افراد با کارگذاری "چیپ "در گذرنامه سرپرست پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی اعلام کرد: ردیابی افراد از طریق کار گذاشتن تراشه یا چیپ در گذرنامه ها شیطنت در فضای مجازی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرهنگ صادق رضادوست در این باره اظهارکرد: این موضوع از دو حدود سال پیش هم مطرح بود که همان زمان در این خصوص بحث شد و توضیح لازم داده شد.

وی ادامه داد: ایران همانند 90 درصد از کشورهای دنیا گذرنامه اش الکترونیکی است و براین اساس تراشه ای الکترونیکی در آن نصب شده که در روی جلد گذرنامه نیز علامتی شبیه دوربین حک شده که قابل رویت و در واقع بیانگر نوع گذرنامه و الکترونیکی بودن آن است.

سرپرست پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اعلام عضویت جمهوری اسلامی ایران در PKD که مرکز آن در کانادا است، خاطرنشان کرد: بر این اساس گذرنامه های صادره در جمهوری اسلامی ایران، از نوع و نسل گذرنامه الکترونیکی بوده که در واقع نشانه ای از استاندارد بودن این نوع از گذرنامه ها در مجامع بین المللی است.

وی اضافه کرد: این تراشه در واقع به منظور افزایش ضریب ایمنی گذرنامه ها و جلوگیری از جعل آنها استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد شایعه شنود اطلاعات افراد با کارگذاری چیپ در گذرنامه

رد شایعه شنود اطلاعات افراد با کارگذاری چیپ در گذرنامه