مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 05:402020-05-30اقتصادي

سد «سیاهو» با حضور وزیر نیرو در سربیشه به بهره برداری رسید


سد مخزنی سیاهو با حضور وزیر نیرو در استان خراسان جنوبی افتتاح شد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سربیشه، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز به منظور افتتاح چند پروژه صنعت آب و برق در قالب پنجمین هفته از پویش هر هفته الف-ب- ایران وارد خراسان جنوبی شد.

نخستین برنامه وزیر نیرو طی این سفر افتتاح سد سیاهو در شهرستان سربیشه بود که وی به منظور افتتاح این پروژه وارد شهرستان سربیشه شد.

سد سیاهو در 65 کیلومتری شرق شهرستان سربیشه و 125 کیلومتری جنوب شرقی بیرجند بر روی رودخانه ای به همین اسم ساخته شده که حوضه آبریز آن سه هزار و 28 کیلومترمربع است.

حسین امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح این پروژه در جمع خبرنکاران، گفت: ظرفیت این سد 17 میلیون متر مکعب است که برای ساخت آن 800 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این سد در شهرستان مرزی سربیشه به منظور مهار، کنترل و ذخیره سازی سیلاب های فصلی و همچنین توسعه دامپروری منطقه و ایجاد اشتغال پایدار اجرا شده، بیان داشت: همچنین تامین آب شرب و کشاورزی و آبرسانی به منطقه از دیگر اهداف اجرای سد مخزنی سیاهو سربیشه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تبیین کرد: این سد از نوع خاکی-هسته رسی با ارتفاع 39 و 32 متر از پی و بستر رودخانه و طول و عرض تاج 352 و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد «سیاهو» با حضور وزیر نیرو در سربیشه به بهره برداری رسید

سد «سیاهو» با حضور وزیر نیرو در سربیشه به بهره برداری رسید