مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 05:502020-05-30اقتصادي

می خواهیم از دولت نگهبان به دولت باغبان تبدیل شویم


معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به راه اندازی پنجره واحد شروع کسب و کار گفت: با اقدامات انجام شده زمان 72 و نیم روز برای اخذمجوز کسب و کار به 3 روز کاهش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس محمد علی دهقان دهنوی در مراسم افتتاح رسمی راه اندازی پنجره واحد شروع کسب و کار   که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، گفت: کاری که  امروز  انجام می شود مربوط به یکی از 10 شاخصی است که فضای کسب و کار  در دنیا در سطح بین المللی با آن سنجیده می شود.

  معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد افزود: اگر فردی در کشورمان بخواهد در ایران یک فعالیت اقتصادی را شروع کند در مراحل مختلف کسب مجوز از جمله ثبت شرکت، دریافت کد اقتصادی و کد کارگاهی و .

باید 72 و نیم روز به طور متوسط وقت صرف کند و لذا از این منظر جایگاه ما در  دنیا 187 بود.

  وی افزود: این در حالی است که در بهترین کشورهای دنیا اخذ این مجوزها برای شروع یک فعالیت و کسب و کار تنها نیم روز به طول می انجامید.

  دهقان دهنوی اظهار داشت: دلیل طولانی بودن این روند وجود نظارت  مبتنی بر نظارت پیشینی در کشور بوده لذا تلاش کرده ایم تا آن را به  نظارت پسینی تبدیل کنیم.

  وی بیان داشت:  لذا باید اجازه داد که  افراد برای ثبت شرکت ها و برای ارتباط با سازمان هایی مانند مالیات و یا تامین اجتماعی به حداقل ها  اکتفا کنند و بقیه  مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

می خواهیم از دولت نگهبان به دولت باغبان تبدیل شویم

می خواهیم از دولت نگهبان به دولت باغبان تبدیل شویم