مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 06:402020-05-30اقتصادي

آتش زدن کاه و کلش مزارع؛فاجعه زیست محیطی


کشاورز برای اینکه مزرعه گندم خود را سریعاً برای کشت آماده کند، ازآنجایی که هیچ چیز ارزان تر از یک بسته کبریت نیست، اقدام به آتش زدن مزرعه کرده و زمین خود را پاک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، شاید در پایان فصل برداشت محصولات کشاورزی از نزدیک مشاهده کرده باشید که در بعضی از مناطق؛ تعدادی از کشاورزان پس از برداشت محصولات خود بیشتر کشتزارهای نی شکر، گندم و جو باقی مانده ساقه گیاهان را به آتش می کشند؛ که گاهی شعله های آتش و دود ناشی از آن کل منطقه را فرا می گیرد.

اگر مسیر شما هرروز از کنار این کشتزارها باشد به یاد خواهید آورد که این کشتزار در فصل بهار بسیار سرسبز و دل نشین هستند اما امروز به سرزمین سوخته ای تبدیل شده که بوی سوختگی آن مشامتان را آزار می دهد.

باوجود هشدار جهاد کشاورزی و اداره حفاظت محیط زیست، کشاورزان گندم کار فیروزآبادی همچنان اقدام به آتش زدن کاه و کلش مزارع می کنند به طوری که دود ناشی از این آتش سوزی ها تا مناطق مسکونی شهرها نیز گسترش و سطح وسیعی از فضای شهرها را فراگرفته و مشکلات تنفسی را برای مردم موجب می شود.

کشاورز گمان می کند روش هایی که برای جایگزینی آتش زدن به او گفته شده خیلی گران است و لذا می گوید که چرا خودمان را خسته کنیم، زمین را آتش می زنیم و به رایگان زمین را پاک و آماده کشت می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش زدن کاه و کلش مزارع؛فاجعه زیست محیطی

آتش زدن کاه و کلش مزارع؛فاجعه زیست محیطی