مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 08:402020-05-30اقتصادي

حجرات مسجد جامع ارومیه احیا می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: حجرات مسجد جامع ارومیه براساس سبک معماری اولیه آن احیا می شود.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: حجرات مسجد جامع ارومیه براساس سبک معماری اولیه آن احیا می شود.

جلیل جباری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه مسجد جامع ارومیه به عنوان یکی از مساجد تاریخی دوره اسلامی با محراب گچبری و منحصر به فرد بوده که در سال های گذشته دستخوش تغییر و تحولاتی در معماری آن شده است، افزود: در سال های اخیر تعریض خیابان نزدیک این مسجد و انجام لوله گذاری های انشعابات گاز و آب در اطراف آن باعث به وجود آمدن مشکلاتی در مسیر احیای این مسجد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به اهمیت تاریخی این بنای باارزش امسال اقدامات برای احیا مجدد حجرات مسجد جامع ارومیه و تعیین پلان بخش حجرات قدیمی ضلع شرقی آن آغاز می شود.

وی تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان مقرر شده است حجرات ضلع شرقی این مسجد احیا و کاوش های باستان شناسی جهت دسترسی به آثار تمدنی پیشین نیز در مسیر شبستان گنبددار مسجد ادامه یابد.

جباری خاطرنشان کرد: برای انجام این اقدامات اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از منابع سفر ریاست جمهوری اختصاص دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجرات مسجد جامع ارومیه احیا می شود

حجرات مسجد جامع ارومیه احیا می شود