مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 08:502020-05-30اقتصادي

بهره مندی 10 میلیون روستایی از آب سالم/ آخرین وضعیت راه آهن «زاهدان-بیرجند»


تا پایان دولت دوازدهم 10 میلیون نفر در کشور از شبکه های آب پایدار و بهداشتی برخوردار خواهند می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، رضا اردکانیان ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح سد سیاهو سربیشه در جمع خبرنگاران به اجرای پویش هر هفته الف-ب- ایران اشاره و اظهار داشت: این پویش در سال جاری برای بهره برداری از 250 طرح بزرگ آب و برق و فاضلاب با سرمایه گذاری  50  هزار میلیارد تومان آغاز شده است.

وی با بیان در پنجمین هفته این پویش سد سیاهو به عنوان چهل و یکمین سد مخزنی کشور افتتاح شد، بیان داشت: همچنین بهره برداری از پروژه آبرسانی به 15 روستای در مناطق مختلف استان و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه های بادی درح شهرستان سربیشه با ظرفیت 50 مگاوات از دیگر پروژه های استان خراسان جنوبی است.

وزیر نیرو از اجرای 57 طرح آب و انرژی در استان خراسان جنوبی خبر داد و مطرح کرد: این طرح ها به طور متوسط حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند البته اولویت با طرح های تأمین آب شرب به ویژه در مناطق روستایی است.

آخرین وضعیت انتقال آب از دریای عمان اردکانیان با تأکید بر اینکه تأمین آب استان برای دوره های بلندمدت نیز مدنظر است، تصریح کرد: براساس سند سازگاری با کم آبی خراسان جنوبی که به تصویب کارگروه ملی رسیده و طرح انتقال آب از دریای عمان به این استان در مرحله بررسی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره مندی 10 میلیون روستایی از آب سالم/ آخرین وضعیت راه آهن «زاهدان-بیرجند»

بهره مندی 10 میلیون روستایی از آب سالم/ آخرین وضعیت راه آهن «زاهدان-بیرجند»