مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 15:102020-05-31فرهنگي

کتاب دیوانه بوده ! با نگاهی به تاریخ آذربایجان منتشر شد


کتاب داستانی دیوانه بوده ! نوشته دکتر داریوش افروز اردبیلی، توسط انتشارات نسل نو اندیش منتشر شد.

- کتاب " دیوانه بوده !" با نگاهی به تاریخ آذربایجان منتشر شد ایسنا/اردبیل کتاب داستانی " دیوانه بوده !" نوشته دکتر داریوش افروز اردبیلی، توسط انتشارات نسل نو اندیش منتشر شد.

کتاب دیوانه بوده! داستانی تاریخی - پژوهشی است که آگاهی های بسیار ارزنده ای درباره مسایل فرهنگی و زبانی آذربایجان به دست می دهد.

داستان در کالبد گفتگویی دامنه دار میان محمد بی ریا شاعر و وزیر فرهنگ دولت پیشه وری و از هموندان بلندپایه ی فرقه ی دموکرات آذربایجان و شخصیتی خیالی به نام مادر ایران رخ می دهد.

این کتاب با زندگینامه بی ریا آغاز می شود و با بررسی کوتاه تاریخ آذربایجان از دوره پیش از مادها تا روزگار امروز پی گرفته می شود و از چگونگی پناهنده شدن هزاران شورشی جلالی و باشندگان آناتولی از عثمانی به آذربایجان در روزگار شاه عباس صفوی در بخش کوچکی از آذربایجان و بعدها دسیسه های گسترده ی روسیه تزاری در دوره ی قاجار، با هدف بلعیدن آذربایجان سخن می گوید.

داستان دیوانه بوده نه تنها دربرگیرنده ی نمونه های بسیار جالب و گویایی ازدستنوشته های جهانگردان و کارگزاران سیاسی اروپایی درباره زبان مردم آذربایجان بلکه حاوی گفتارهایی پیرامون تاریخ آران و شر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب دیوانه بوده ! با نگاهی به تاریخ آذربایجان منتشر شد

کتاب دیوانه بوده ! با نگاهی به تاریخ آذربایجان منتشر شد