مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 02:352020-05-31پزشكي

درمان 80 بیماری صعب العلاج با سلول بنیادی خون بند ناف در پژوهشگاه رویان


80 بیماری شامل 5 گروه از بیماران لاعلاج، شانس درمان با سلول های بنیادی خون ساز را دارند که در حال حاضر بیشترین کاربرد در درمان بیماری های خونی همچون تالاسمی، - گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، فاطمه سامعی؛ توانایی سلول های بنیادی در درمان طیفی از بیماری ها و التهاب ها به اثبات رسیده است و محققان هر روز به دنبال یافتن  قابلیت های بیشتری از سلول های بنیادی در درمان بیماری ها هستند و به همین دلیل هر روز کارآزمایی های بالینی بیشتری انجام می شود.

برای مثال اکنون دیگر سال هاست که سلول های بنیادی خون ساز مغز و استخوان یا خون بند ناف زندگی هزاران کودک مبتلا به لوسمی را نجات می دهد و علاوه بر این، استفاده از این سلول ها در پیوند بافت آسیب های استخوانی، پوست و چشم هم پرکاربرد شده است.

سلول های بنیادی خون بندناف به 3 نوع، شامل گلبول های قرمز که اکسیژن را به تمام بدن حمل می کنند، گلبول های سفید که در سیستم ایمنی فعالانه شرکت دارند و پلاکت ها که به انعقاد خون کمک می کنند، تقسیم می شوند سلول های بنیادی در بافت های مختلف بدن وجود دارند و می توانند سلول های از بین رفته را در بافت های آسیب دیده بدن ترمیم کنند.

به دلیل این ویژگی های سلول بنیادی خون بند ناف در درمان بیماری های با منشاء خونی، اختلال در فعالیت مغز استخوان و نقض سیستم ایمنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان 80 بیماری صعب العلاج با سلول بنیادی خون بند ناف در پژوهشگاه رویان

درمان 80 بیماری صعب العلاج با سلول بنیادی خون بند ناف در پژوهشگاه رویان