مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 06:052020-06-01سياسي

فرآیند جدید تایید اعتبارنامه ها در مجلس/ شورای نگهبان چه نقشی دارد؟


طبق تبصره یک ماده 28 آیین نامه داخلی مجلس، ممکن است موضوع و یا مشکلی برای منتخبان پس از تایید صلاحیت آنان ایجاد شود، به همین دلیل پرونده آنها به شورای نگهبان ارسال می شود.

- سمیه محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر ، در تشریح سازوکار بررسی اعتبارنامه سه نفر از منتخبان مجلس یازدهم که اعتبارنامه شان مورد اعتراض قرار گرفت،گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس، شعب بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس سه روز فرصت دارند که اعتبارنامه ها را مورد بررسی قرار دهند که این اتفاق افتاد و نتیجه بررسی های شعب در صحن علنی مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: طبق تبصره یک ماده 28 آیین نامه داخلی مجلس، ممکن است موضوع و یا مشکلی برای نمایندگان پس از تایید صلاحیت آنان ایجاد شده باشد و به همین دلیل لازم است که ما پرونده افرادی را که اعتبارنامه آنان مورد اعتراض قرار گرفته است را به شورای نگهبان ارسال کنیم تا شورای نگهبان بررسی کند که آیا این مورد جدید است یا خیر.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر شورای نگهبان تا 5 روز کاری درباره پرونده سه نماینده ای که اعتبارنامه آنان مورد اعتراض قرار گرفته است اعلام نظر کند، مورد توجه قرار می گیرد اما در غیر این صورت کمیسیون تحقیق مجلس باید این پرونده ها را بررسی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرآیند جدید تایید اعتبارنامه ها در مجلس/ شورای نگهبان چه نقشی دارد؟

فرآیند جدید تایید اعتبارنامه ها در مجلس/ شورای نگهبان چه نقشی دارد؟