مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 06:402020-06-01اقتصادي

شیرهای برگشتی کارخانه ها سر از لبنیات سنتی ها در می آورد


شیرهایی که به دلیل بالابودن ضریب میکروبی کارخانه های لبنی خریداری نمی کنند سر از لبنیاتی های سنتی در می آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یک کارشناس صنعت لبنی گفت: شیرهایی که به دلیل بالابودن ضریب میکروبی کارخانه های لبنی خریداری نمی کنند سر از لبنیاتی های سنتی در می آورند که با جوشاندن کامل این شیرها هم نمی توان کامل این میکروب ها را از بین برد.

تعداد لبنیاتی های سنتی در کشور طی چند سال گذشته 5 برابر شده و تعداد آنها بر اساس آمارهای غیر رسمی نزدیک به 5000 واحد رسیده است که وزارت بهداشت مجوز کسب و کار آنها را صادر می کند و اقبال مردم هم از این گونه لبنیات در سالهای گذشته بیشتر شده است.

محمد رضا بنی طبا در حاشیه بازدید خبرنگاران از یکی کارخانه های لبنی در حومه تهران، گفت: شیرهایی که روزانه به کارخانه های لبنی می آید پس از آزمایشات مختلف و اطمینان از اینکه اینها عاری از هر گونه آلودگی و باکتری هستند به فرایند تولید کارخانه وارد می شود اما بخشی از اینها به دلیل اینکه آلوده است و با  استانداردهای سلامت منطبق نیست برگشت داده می شود و متاسفانه این شیرهای برگشتی سر از لبنیاتی های سنتی در می آورد.

تولید شیر با توجه به آمار وزارت جهاد کشاورزی 10 میلیون تن و حتی بیشتر است اما فعالان این حوزه به رقم 8 میلیون تن اعتقاد دارن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرهای برگشتی کارخانه ها سر از لبنیات سنتی ها در می آورد

شیرهای برگشتی کارخانه ها سر از لبنیات سنتی ها در می آورد