مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 10:402020-06-01فرهنگي

انتشار کتاب «تاریخی نگری موسیقی ایران»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب موسیقی شناسی قومی؛ تاریخی نگری موسیقی ایران نوشته محسن حجاریان توسط مؤسسه آبی پارسی و انتشارات پل فیروزه منتشر شد.

- ، کتاب موسیقی شناسی قومی؛ تاریخی نگری موسیقی ایران نوشته محسن حجاریان توسط مؤسسه آبی پارسی و انتشارات پل فیروزه منتشر شد.

در توضیح این کتاب آمده است: کتاب تاریخی نگری موسیقی ایران دربرگیرنده چهارده گفتار پیرامون مباحث تاریخی و تحلیلی موسیقی دستگاهی ایران از تشریح روابط موسیقی ایران با حوزه عرب و ترک تا تحلیل مفاهیم و بازخوانی تعاریف صوت و نغمه در آثار فارابی، ابن سینا، صفی الدین ارموی و قطب الدین است.

محسن حجاریان همچنین با غور و تفحص در چند اثر مهم تاریخی شامل تاریخ بیهقی، تاریخ جهانگشای جوینی و سفرنامه خواجه غیاث الدین از دریچه موسیقی شناسی تاریخی، روایتی خواندنی و در عین حال روشن گر از موسیقی عصر غزنوی و خراسان بزرگ و نیز عصر ایلخانی و سرزمین های چین و ایغور در عصر تیموری به دست می دهد و بدین ترتیب علاوه بر محتوایی نو در مطالعات تاریخی موسیقی ایرانی، شیوه و روش تازه ای در موسیقی ایران نیز ارائه می کند.

در این کتاب همچنین موضوعاتی بدیع در موسیقی شناسی تاریخی همچون مساله تشیع تاریخی و موسیقی دستگاهی با نگاهی بر عصر ایلخانیان تا دوران معاصر و اثر متقابل اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار کتاب «تاریخی نگری موسیقی ایران»

انتشار کتاب «تاریخی نگری موسیقی ایران»