مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 10:552020-06-01اقتصادي

پایان حیات دامداری های سنتی جاجرم نزدیک است / شیر ارزان و علوفه گران


دامداران در شهر جاجرم این روزها گلایه های فراوانی از وضعیت نا به سامان مراکز جمع آوری شیر، قیمت بالای علوفه و همچنین قیمت پایین شیر، دارند که در صورت عدم رسیدگی باید منتظر تعطیلی دامداری های سنتی این شهرستان قدیمی خراسان شمالی بود.

- خبرگزاری فارس خراسان شمالی، فاطمه معینی؛ ما دامداران هر روز بایستی 10 کیلومتر با ظرف های پرشیر از شهرستان جاجرم به شهرستان گرمه برای تحویل شیر را طی کنیم و متأسفانه به علت نبود مرکز جمع آوری شیر خام باید شیر خود را به لبنیاتی های سطح شهر بدهیم این مطلب گوشه ای از نارضایتی دامداران جاجرمی است.

مراکز جمع آوری شیر خام مکان های ثابتی هستند که از امکانات فیلتراسیون و خنک کردن شیر برخوردار بوده، شیر تولیدی دامداران را جمع آوری  و پس از سرد کردن به واحدهای فراوری تحویل و  با داشتن دستگاه های موردنظر میزان چربی شیر را مشخص می کنند، اما در شهرستان جاجرم به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی و همچنین ظرفیت کم تولید شیر، این مراکز دیگر فعالیتی ندارند و تنها مرکز جمع آوری هم در حال حاضر تعطیل است که موجب نارضایتی  دامداران جاجرمی شده است.

لبنیاتی ها مشتری آخر شیر دامداری ها! یکی از دامداران جاجرمی می گوید: شیر بعد از  چهار ساعت دچار بار میکروبی می شود و چاره ای جز فروش شیر به قیمت کم به لبنیاتی های سطح شهر ندار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان حیات دامداری های سنتی جاجرم نزدیک است / شیر ارزان و علوفه گران

پایان حیات دامداری های سنتی جاجرم نزدیک است / شیر ارزان و علوفه گران