مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 12:002020-06-01اقتصادي

29 درصد از عرصه های جنگلی در چهارمحال و بختیاری دچار حریق شد


مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: 29 درصد از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در عرصه های جنگلی در سال گذشته دچار حریق شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شهرام احمدی بعد از ظهر دوشنبه در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: گاهی به دنبال جذب اعتبارات هستیم اما غافل هستیم چه سرمایه هایی باعث از دست دادن درختان جنگل می شود و اگر به اندازه ارزش اقتصادی 10 اصله بلوط اعتبار به این منبع ارزشمند اختصاص پیدا کند، اقدام مهمی صورت گرفته است.

وی گفت: عدم مدیریت پسماندهایی که در طبیعت رها می شوند، بسیاری اوقات موجب آتش سوزی می شود، البته دهیاران و شهرداران نیز مشکلاتی در تعیین محل پسماند دفن پسماند دارند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رقابت در بهره برداری از عرصه های طبیعی نیز می تواند زمینه را برای تخلفات زیست محیطی ایجاد کند که بیشتر در اثر سهل انگاری ها صورت می گیرد و موجب آسیب به تنوع زیستی و حیات وحش می شوند.

وی گفت: وقتی عرصه های طبیعی از بین بروند موجب ایجاد گرد و غبار می شوند و آلودگی هوا بر سلامتی انسان تأثیر خواهد گذاشت و همچنین به هم خوردن پایداری خاک و وقوع سیلاب های مهیب، از بین رفتن گردشگری منطقه و تحمیل هزینه های بالا برای احیا از عواقب این امر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

29 درصد از عرصه های جنگلی در چهارمحال و بختیاری دچار حریق شد

29 درصد از عرصه های جنگلی در چهارمحال و بختیاری دچار حریق شد