مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 03:202020-06-01پزشكي

تب شالیزار در کمین کشاورزان گیلانی/ رعایت نکات بهداشتی ضروری است


سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به شروع فصل زراعی و با بیان اینکه بیماری «تب شالیزار» در کمین کشاورزان است، خواستار رعایت نکات بهداشتی از سوی شالیکاران شد.

- رشت- سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به شروع فصل زراعی و با بیان اینکه بیماری تب شالیزار در کمین کشاورزان است، خواستار رعایت نکات بهداشتی از سوی شالیکاران شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آبتین حیدر زاده صبح سه شنبه در خبرنگاران با اشاره به فصل زراعی در استان گیلان و خطر شیوع تب شالیزار در میان شالیکاران، اظهار کرد: بیماری لپتوسپیروز یا تب شالیزار، بیماری شایع استان های شمالی است که براثر نوعی باکتری ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه محل زندگی این باکتری در سیستم های کلیه و اداری خانواده جوندگان نظیر موش ها، و یا روباه و شغال و امثال آنها است که با ادرار این موجودات در محیط زیست از جمله در محیط هایی که رطوبت بالایی وجود داشته باشد، منتشر می شود، گفت: با افزایش رطوبت و بارش باران ادرار این موجودات در بین آب های سطحی، روان آب ها و یا زمین های شالیزار پخش می شود و با افزایش دما موجب می شود تا زیست، تکثیر و انتقال باکتری افزایش پیدا کند.

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این باکتری می تواند از راه خراش های پوست، ملتحمه چشم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تب شالیزار در کمین کشاورزان گیلانی/ رعایت نکات بهداشتی ضروری است

تب شالیزار در کمین کشاورزان گیلانی/ رعایت نکات بهداشتی ضروری است