مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 04:202020-06-02اقتصادي

انجام معاملات خودرو در بازار با قیمت های توافقی


به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه داران خرید و فروش های بازار نه با فرمول 10 درصد بالای قیمت کارخانه ای اعلام شده از سوی مسوولان، بلکه با قیمت های توافقی انجام می شود.

- ، 22 اردیبهشت ماه امسال بود که عباس تابش رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که برای انجام معاملات، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر 10 درصد سود خواهد بود و بازرسان این سازمان نظارت خواهند کرد که هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گران فروشی بوده و با آن مقابله خواهند کرد .

با این وجود، اما رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت می گوید: تاکنون بخشنامه، آیین نامه یا ابلاغیه ای در این زمینه برای نمایشگاه داران ارسال نشده، بنابراین سقف قیمتی برای خودروها وجود نداشته و خرید و فروش ها همچنان به صورت توافقی انجام می شود.

سعید موتمنی تاکید کرد: اتحادیه نمایشگاه داران موافق رقم 10 درصد به عنوان حداکثر افزایش قیمت در بازار است و آن را در راستای تنظیم بازار خودرو مفید ارزیابی می کند.

به گفته این مقام صنفی، در هر حال نمایشگاه داران و صاحبان بنگاه های خودرو، نیم درصد از مجموع ارزش خودرو را به عنوان حق کمیسیون خود از طرفین معامله دریافت می کنند و بیشتر یا کمتر بودن این رقم تفاوت چندانی به حالشان ندارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام معاملات خودرو در بازار با قیمت های توافقی

انجام معاملات خودرو در بازار با قیمت های توافقی