مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 07:352020-06-02اقتصادي

صادرات 9134 تن پسته از گمرکات ایران در اردیبهشت/ بازار پسته با چالش مواجه است


صادرات پسته در اردیبهشت ماه امسال 9 هزار و 134 تن از گمرکات کشور بوده که سه هزار و 75 تن از گمرک رفسنجان خارج شده که نسبت به مشابه 10 سال گذشته افت کاملا محسوسی داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، حسین رضایی امروز در جلسه ستاد پسته این شهرستان اظهار داشت: صنعت 10 میلیارد دلاری به نام پسته در ایران داریم که  یک و نیم تا دو میلیارد دلار بازار است و چالشی که داریم حفظ بازار پسته است.

مدیرعامل انجمن پسته ایران بیان داشت: موضوعی تولید و تقاضا است که بحث جدی به وجود آورد، الان تولید از تقاضا بیشتر شده، در ایران سالانه 12 هزار هکتار به سطح زیر کشت افزوده می شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما حال خوشی ندارد، تصریح کرد: مسائل متعددی موجب شده مصرف پسته کم شود، مسائل خاصی در جهان حکفرما شده و بیماری کرونا هم مزید بر علت شده که میزان تقاضای محصول پسته با افت شدیدی مواجه شده است.

رضایی ابراز داشت: صادرات اردیبهشت ماه امسال 9 هزار و 134 تن از گمرکات کشور بوده که سه هزار و 75 تن از گمرک رفسنجان خارج شده که نسبت به مشابه 10 سال گذشته افت کاملا محسوسی داشته است.

وی ادامه داد: طبق گزارشی که از کمیته بازرگانی انجمن دریافت کردیم از سال 89 تا امسال که مقایسه داشتیم صادرات هفت ماهه یعنی از مهر تا فرروردین در سال 97 به شدت افت داشته است میانگین ده سال گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 9134 تن پسته از گمرکات ایران در اردیبهشت/ بازار پسته با چالش مواجه است

صادرات 9134 تن پسته از گمرکات ایران در اردیبهشت/ بازار پسته با چالش مواجه است